Cele i formy kształcenia
Kształcenie ustawiczne stało się wymogiem dzisiejszych czasów, a trenerzy i instruktorzy należą do tego grona specjalistów, które jest nim objęte. Proponowane zajęcia warsztatowe i wykłady teoretyczne umożliwiają profesjonalizację kadr trenerskich, wpływają na podnoszenie kompetencji kadr szkoleniowych na najwyższym poziomie. Od początku AT realizuje działalność edukacyjną i informacyjną na kilku płaszczyznach. Celami nadrzędnymi Akademii są:
Celami nadrzędnymi Akademii są:
- zapoznanie uczestników szkoleń z najnowszymi osiągnięciami nauk o sporcie i przekazanie aktualnych trendów w naukowym wspomaganiu procesów treningowych
- przygotowanie do właściwego wykorzystania wyników badań diagnostycznych w pracy trenerskiej
- przekazanie aktualnych zagadnień związanych z systemem antydopingowym
- kształtowanie niezbędnych kompetencji – wiedzy, umiejętności i postaw – warunkujących efektywność radzenia sobie w specyficznych dla zawodu trenera sytuacjach społecznych
- kształtowanie niezbędnych postaw podczas zawodów sportowych.
W ramach AT proponujemy następujące formy dokształcania i doskonalenia zawodowego trenerów:
- organizowanie cykli tematycznych (np. psychologia sportu, fizjologia wysiłku, szkolenie dla trenerów gier zespołowych, sportów walki itd.)
- warsztaty i spotkania (np. doping w sporcie, planowanie treningu itd.)
- konferencje i debaty (np. wdrożenie Sektorowej Ramy Kwalifikacji, konferencje naukowe, opisy standardów kwalifikacji)
- kursy podwyższające klasę trenerską (np. kurs na trenera klasy pierwszej, kurs na trenera klasy mistrzowskiej)
- umożliwienie indywidualnych praktyk badawczych (w wybranych zakładach naukowych Instytutu Sportu-PIB lub jednostkach współpracujących)
- dyskusje i wymianę doświadczeń zawodowych oraz przekazywanie tajników warsztatu trenerskiego.